2024 AİDATLAR
Değerli Kent Sitesi Sakinleri,
Bildiğiniz üzere aidat bedelleri site giderleri toplamı üzerinden herhangi bir kâr amacı gütmeden gelir-gider dengesi korunarak belirlenmektedir.
27.12.2023 tarihinde 2024 yılı asgari ücret artışı Devlet yetkili makamlarınca mevcut bedelin %49 u olarak ilan edilmiştir. Böylelikle site hizmet personelimiz maaşlarında, hizmet aldığımız firmaların bedellerinde, faturalar, bakım-onarım işçilik ve malzeme bedellerinde vb. tüm gider kalemlerinde bu artış yansımış bulunmaktadır.
Asgari ücret artışı, asgari ücret artışının ve enflasyon artışının malzeme, hizmet, iş ve işçilik kalemleri üzerine yansıması sebebiyle %50 aidat artışı yapılması zaruret olmuştur.
Ekim 2022 yılında asgari ücretin 5.500 TL, dolar kurunun 18,6 TL olduğunu göz önüne alırsak aidat artışlarının yönetim kurulu talebinin ötesinde oluşan şartlara bağlı olduğunu tekrar hatırlatmak isteriz.
Yeni aidat bedelleri yazı ekinde bulunmaktadır.
Personel Giderleri:
Site hizmet personeli için daha öncesinden firmalar üzerinden hizmet alınmış fakat firma işletme kâr bedelleri gibi vb. ödeme kalemleri maliyetleri aşırı yükselmesi sebebiyle site bordolu personeli olarak istihdam edilerek maliyeti minimuma indirmesi sebebiyle tercih edilmiştir. 2024 yılı asgari ücret zammı üzerinde maaşlar yeniden düzenlenmek zorunda kalınmıştır. Yasal yükümlülüklerin fazla olması sebebiyle bu konuda ayrıca hassasiyet gösterilmektedir.
İnternet Arama motoru üzerinden “Asgari ücretli çalışanın işverene maliyeti” olarak aratılması ile de görüleceği üzere SGK prim, Vergi, kıdem tazminat fonu vb. kalemlerde artışlar sebebiyle bütçeye yansıtılmış olup en büyük gider kalemi olarak karşımıza çıkmaktadır.
*Kıdem Tazminat Fonu; Kıdem tazminatı çalışanların kanuni hakkı olup istifa ya da işten çıkarılma durumunda çalışana ödenmesi gereken bedeldir.Bu bedel olası personel ya da personellerin işten çıkması/çıkarılması durumunda mevcut ya da ilerideki yönetimlerin başta olmak üzere tüm malikler üzerine oluşacak ödeme yükü oluşturmamak adına “tazminat fonu” altında alt hesaba aktarılarak biriktirilmektedir.Asansör Bakım ve Periyodik Muayene:
Sitemize ait 12 adet asansör aylık bakım hizmeti aldığımız firma tarafından asgari ücret artışı ve yılsonu enflasyonunu göz önüne alarak aylık bakım bedelinde artışa gitmiştir. Yasal yükümlülükler gereği yetki belgelerine sahip asansör firması ile anlaşmalı olunması, periyodik bakımların kayıt altına alınması ve yıllık muayenelerinin yaptırılarak “mavi ya da yeşil etiket” alınması zorunludur.
Her asansör için muayene harcı yetkili kurumlarca belirlenmekte olup 2024 yılı ile birlikte artış yansıtılmıştır.
Gerek muayene sonrası belirlenen kullanım kaynaklı aşınmış parça değişimi ihtiyacı, gerekse günlük kullanım arızaları sebebiyle periyodik bakım harici malzeme bedellerinin bütçelendirilmesi gerekmekte olup 2024 yılı ile birlikte maliyet kaleminde artış yansıtılmıştır.Elektrik Faturaları:
Bloklara ait aydınlatma, asansör faturaları, ortak alan (kapalı-açık otopark) aydınlatmaları, site hizmet personellerinin ısınma ve aydınlatma faturalarına yansıyacak artışlar tahmini olarak hesaplanmıştır.Yönetim ve Güvenlik ofis giderleri:
Ödeme takip sistemi için gerekli internet faturası, site temizlik ve personel kullanımı su faturası, personel çay ve şeker giderleri, kırtasiye vb. giderlerindeki artışlar tahmini olarak yansıtılmıştır.Site Rögarları Periyodik Temizlik:
Sitemiz atık su giderleri ve bacalarında periyodik olarak temizlik ve bakım ihtiyacı oluşmaktadır. Atık su bacalarının temizliğinin yapılması ve tıkanma durumundaki müdahale için Alt yapı kurumundan destek alınsa da bazı atık su bacalarının konumu ve derinliği sebebiyle kurum müdahalesine engel teşkil etmektedir. Bu nedenle atıksu bacaları işçi sokulması ve özel müdahale araçları ile bedeli tarafımızca ödenerek çalışma yapılması gerekmektedir. Bu giderlerdeki artışlar tahmini olarak yansıtılmıştır.Temizlik Malzemeleri:
Site temizliğinde kullanılan deterjan, paspas, kova, çöp torbası vb. giderlerdeki artışlar tahmini olarak yansıtılmıştır.Muhasebe Giderleri:
Site gelir ve giderlerinin usulüne uygun kaydının tutulması, kayıt defterlerinin tasdik ettirilmesi, yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi vb. hususlarda çalışmaların yapılması için muhasebe firması üzerinden hizmet alınmakta olup fiyat artışı yansıtılmıştır.
(Muhasebe ve mali müşavirler odası fiyat listesi üzerinden 200 bağımsız birimli site muhasebe asgari ücret bedeli hakkında bilgi edinilmesi mümkündür.)Avukatlık Giderleri:
Yönetim çalışmalarında hukuki danışmanlığın sağlanması, aidat borç tahsilatı için avukatlık hizmetleri bedeli yansıtılmıştır.Genel Bakım-Onarım:
Sitemiz yapım yılı itibari ile birçok malzeme ve sistemlerinde parçalarda bakım-onarım ihtiyacı fazla olmaktadır. Site geneli aydınlatma arızaları, su motoru arızaları, cam tamirleri, otopark kapı tamirleri, atıksu PVC boru giderleri vb. elektrik mekanik tamir ihtiyaçlarında malzeme ve işçiliklerdeki aşırı yükselen maliyetler yansıtılmıştır.Harç ve Tebligat Giderleri:
Malikler ya da kiracılar tarafından ödenmeyen aidatların tahsil edilmesi için gerekli noter harcı, mahkeme harcı vb. Resmi ödeme kalemlerindeki artışlar yansıtılmıştır.
Maliklerin veya kiracıların düzensiz aidat ödemeleri gereksiz maddi ve iş yükü olarak karşımıza çıkmaktadır.
Yazı ekinde bulunan gider kalemlerinde eski ve yeni olarak yaşanan yansımalar belirtilmiş olup detaylı açıklamalarıyla bilginize sunulmuştur.
Gözle görünen kadar gözle görünmeyen çalışmalar ile sitemiz hizmetlerinin aksamaması için yönetim olarak gayret sarfedilmektedir. Düzenli ödemler hayati önem arz etmektedir.
Tüm sorularınız için Yönetim Ofisi ile irtibata geçebilirsiniz.
AİDAT
1. KONUTLAR 1.500,00 TL
2 OFİSLER 1.500,00TL
3. A-B-C ve D BLOK DÜKKÂNLAR 3.750,00TL
BÖLÜNEN A-B-C ve D BLOK DÜKKÂNLAR İÇİN GİRİŞ 2.250,00TL
BÖLÜNEN A-B-C ve D BLOK DÜKKÂNLAR İÇİN ZEMİN 1.500,00TL
4. E ve F BLOK DÜKKÂNLAR 1.875,00TL